FANDOM

Lexa - seria konsol gier wideo tworzonych przez LTD Industries. Póki co wydana została tylko jedna konsola z tej serii - Lexa.

Historia

Początki

Pomysł na Lexa powstał w marcu 2009 roku. Jeden z pracowników Sony, Quentin Palomina wpadł na pomysł połączenia konsoli gier wideo, komputerów osobistych z nowymi rozwiązaniami. Swój pomysł przedstawił władzom przedsiębiorstwa, które go odrzuciły i "kazały wracać do roboty". Quentin jednak cały czas w głowie miał Lexa. Postanowił przedstawić swój pomysł czterem firmom: Microsoft, Nintendo, Samsung oraz mniejszej wówczas firmie - LTD, która została założona przez byłych pracowników Microsoftu, którzy zaprosili do niej wielu kolegów po fachu. Trzy pierwsze firmy odrzuciły jego pomysł. Władze Samsunga długo się zastanawiały nad przyjęciem oferty, w pewnym momencie było blisko do podpisania kontraktu, lecz ostatecznie nie zdecydowano się tego zrobić. Quentin Palomina poszedł więc do małego wówczas przedsiębiorstwa - LTD Industries, które produkowało wówczas telewizory, odtwarzacze MP3 i DVD. Władze LTD po miesiącu podpisały kontrakt, a Quentin odszedł z Sony.

Po podpisaniu kontraktu

Władze LTD jednak nie chciały robić z tego laptopa. Przez rok opracowywano technologię, która teraz nazywa się LexaLook. Z Lexa stworzono nie laptopa, a coś zupełnie nowego, czego nigdzie indziej się nie widziało. Technologia ta została opatentowana przez LTD, co czyni Lexa tak wyjątkowym na tle innych konsol. Przez kolejne dwa lata dopracowywano projekt, zatrudniano do współpracy takie firmy jak Intel (procesor), Nvidia (karta graficzna), EVGA (karta graficzna), AMD (karta graficzna), MSI (jakieś technologie), G.Skill (pamięć RAM), Tiny Tango (pamięć RAM) czy Crucial (pamięć RAM). Zadecydowano, że na LapX będzie można zagrać we wszystkie tytuły dostępne na PC. Myślano także nad emulacją gier retro, jednak pomysł ten pozostawiono. LTD w międzyczasie zaczęło produkować smartfony, co nieznacznie podniosło popularność firmy. Kolejny rok tylko szlifowano Lexa, aż w końcu konsolę zapowiedziano na E3 2013.

Konferencja na E3 2013

Na konferencji E3 2013 LapX zostało zapowiedziane wraz z padem GameTouch i kontrolerem ruchu GameCamera. Ujawniono pełną specyfikację konsoli. Lapx wywołało wielką burzę w Internecie, zostało przyjęte bardzo pozytywnie, na różnych portalach Lexa został określony jako "dar od Boga". LTD od razu stało się jedną z najbardziej popularnych marek na rynku.

Po konferencji

Na targach gamescom 2013 ujawnione zostało, że Lexa zostanie wydane 15 września 2013 zarówno w obu Amerykach, jak i Europie. Lexadostało tam również nagrodę najlepszego sprzętu. W międzyczasie nawiązano współpracę z kilkoma liderującymi na rynku firmami, takimi jak Rockstar Games, Volition Inc, Electronic Arts czy Ubisoft, polegającą na tym, że na LapX zostaną wydane zawartości niedostępne na inne platformy. Na konferencji LTD 15 sierpnia 2013 zaprezentowano parę tytułów ekskluzywnych wyłącznie na Lexa, m.in. Need for Speed Most Wanted/Carbon i Slender Remastered. Powiedziano także, że "trwają dyskusje nad konwersją tytułów ekskluzywnych Xbox 360, PlayStation 3 i PlayStation 4 na LapX." Na koniec sierpnia LTD ujawniło, że sprzedało już ponad półtora miliona Lexa w przedsprzedaży.

Wydanie

15 września 2013 miała miejsce premiera Lexa w obu Amerykach i Europie. 

Po wydaniu Lexa

Lexa zaskarbiło sobie uznanie graczy nie tylko z powodu niskiej ceny konsoli, jej wszechstronności i mocy. Ważnym aspektem były też bardzo niskie ceny gier jak na PC. Mimo tak niskich cen, w Lexa Online często występują przeceny nawet do 90% w dół. Wiele graczy wcześniej preferujących grę na konsoli lub PC przesiadło się na Lexa. PlayStation i Xbox zyskały nowego rywala, który szybko zajmował ich miejsce na rynku. Podczas gdy Xbox One do 6 kwietnia 2014 sprzedał się w ilości miliona kopii, a PlayStation 4 w ilości trzech milionów, Lexa sprzedało się w ilości ośmiu milionów.

Tytuły ekskluzywne z innych konsol

Na konferencji LTD w sierpniu 2013 powiedziano, że trwają dyskusje nad konwersją tytułów ekskluzywnych z Xboxa 360, PlayStation 3 i PlayStation 4 na Lexa. Dyskusje trwały aż do końca maja 2014. Na E3 2014 ujawniono, jakie tytuły trafią na Lexa. Wszystkie tytuły kiedyś ekskluzywne, które pojawią się na LapX to: Forza Horizon 2, Saints Row 1, Sunset Overdrive, The Last of Us Remastered, Halo: The Master Chief Collection, inFAMOUS: Second Son oraz LEGO City Undercover. LTD wykupiło 50% akcji firm Turn 10 Studios, Naughty Dog, 343 Industries, oraz Sucker Punch Productions oraz 100% firmy Insomniac Games.

Lexa Online

Ważnym elementem Lexa był Lexa Online - jego darmowa usługa sieciowa. W przeciwieństwie do innych konsol ósmej generacji, za grę wieloosobową (multiplayer) nie trzeba nic płacić. Posiada automatycznie wbudowaną przeglądarkę LexaChrome (przeedytowany Google Chrome), komunikator (coś jak Skype lub GG) oraz sklep Lexa Store. Każdy posiadacz Lexa podłączony do Internetu musi posiadać swój profil, który może dowolnie dostosowywać. Jego znakiem rozpoznawczym jest jego awatar taki jak w Xbox Live tworzony w kreatorze. Lexa Online jest dostępny we wszystkich krajach, w których normalnie jest dostępny Lexa. Aplikacja "Lexa Mobile" jest dostępna na każdy smartfon/tablet z systemem Android (od 24 listopada 2013), iOS (od 1 stycznia 2014) lub Windows Phone (od 20 marca 2014).

Sprzedaż

W dniu 25 kwietnia 2014 Lexa sprzedał się w ilości 10 milionów kopii, osiągając wynik sprzedaży PlayStation Vita, wydanego w 2011.

W dniu 27 maja 2014 Lexa sprzedał się w ilości 15 milionów kopii, pobijając wynik sprzedaży zbliżony do Master Systema, wydanego w 1986.

W dniu 25 sierpnia 2014 Lexa sprzedał się w ilości 25 milionów kopii, osiągając wynik sprzedaży Xboxa, wydanego w 2001.

W dniu 13 października 2014 Lexa sprzedał się w ilości 30 milionów kopii, osiągając wynik sprzedaży Atari 2600, wydanego w 1977.

W dniu 25 grudnia 2014 Lexa sprzedał się w ilości 40 milionów kopii, osiągając wynik sprzedaży Segi Genesis, wydanej w 1988.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki